Matkaehdot

  • 1. Varaus

    Teidän tulee olla vähintään 18-vuotias varataksenne FlySmarter.
    Katsokaa huolellisesti, että olette antaneet oikean nimen. Kaikkien matkustajien nimien varauksessa tulee täsmätä passissa oleviin nimiin. Lentoliput ovat henkilökohtaisia ja niihin ei ole mahdollista vaihtaa nimeä. Lentoyhtiöt eivät salli kirjaimen/kirjainten muuttamista etu- tai sukunimessä. Jos väärä nimi on annettu, varaus katsotaan perutuksi, ja uudelle, oikealla nimellä tehdylle varaukselle ei voida taata paikkoja ja hintaa.
    Varmistakaa, että antamanne sähköpostiosoite on oikein. Kaikki kommunikointi FlySmarter teille tapahtuu sähköpostitse ja/tai kotisivun kautta. Ilmoittakaa FlySmarter sähköpostiosoitteenne muutoksesta sähköpostitse osoitteeseen: support@flysmarter.fi. On tärkeää, että tarkistatte, ettei sähköpostimme ole ohjautunut roskaposteihin, sillä kaikki kommunikointi meiltä tapahtuu sähköpostin ja/tai kotisivun kautta.

  • 2. Lipun toimitus

    Kun FlySmarter on vastaanottanut maksusuorituksenne, lähetetään varausnumero/lentolippu/maksukuitti teille sähköpostitse viimeistään seuraavana arkipäivänä.
    Te matkustajana olette vastuussa oikean sähköpostiosoitteen antamisesta.
    FlySmarter ansvarar inte för förkomna resedokument. Har inte FlySmarter ei vastaa kadonneista matkustusasiakirjoista. Mikäli matkustusasiakirjat eivät ole saapuneet teille 3 arkipäivän kuluessa, on tärkeää ottaa heti yhteyttä FlySmarter. FlySmarter ottaa yhteyttä lentoyhtiöön ja tutkii, voidaanko uusi lippu myöntää. Tämä tapahtuu yleensä lentoasemalla suoraan lentoyhtiön kanssa, ja siitä useimmiten koituu kuluja, jotka Sinun matkustajana tulee maksaa.

  • 3. Maksaminen

    Varaus on sitova, kun lasku tai osamaksun ehdot on hyväksytty tai vaihtoehtoisesti kun maksusuoritus FlySmarter on tehty.
    Voitte maksaa Swedbankin, SEB:in, Handelsbankenin ja Nordean verkkopankissa sekä laskulla, osamaksulla tai kortilla.
    Huomaa, että maksu on suoritettava ajoissa tilausvahvistuksen yhteydessä olevan linkin kautta, jotta varaus on voimassa.

  • 4. Peruutus ja uudelleenjärjestely

    Ennen maksua tilaus on mahdollista peruuttaa ilman kuluja.
    Kun maksu on suoritettu ja varausnumero/lentolippu/maksukuitti on tulostettu, tulee matkustajan ottaa yhteyttä FlySmarter niin pian kuin mahdollista varauksen peruuttamiseksi. Ennen lähtöä tapahtuvat peruutukset otetaan vastaan sähköpostilla (support@flysmarter.fi).
    FlySmarter toimiston ollessa kiinni tulee matkustajan ottaa yhteyttä lentoyhtiöön lähtölentokentällä.
    Jos peruutussuoja on allekirjoitettu ja maksettu, peruutusehtoja sovelletaan alla kuvatulla tavalla.
    Jos peruutussuojaa ei ole allekirjoitettu, hyvitystä ei voida suorittaa.
    Matkan uudelleenjärjestelyn mahdollisuudet tapahtuvat lentoyhtiöiden sääntöjen mukaisesti, ja säännöt uudelleenjärjestelyyn ovat yleensä erittäin tiukat, eli se ei yleensä ottaen ole mahdollista.

  • 5. Peruutussuoja

    FlySmarter suosittelee teitä matkustajina ottamaan FlySmarter peruutussuojan.

    Peruutusvakuutusta voidaan käyttää silloin, kun te matkustajana joudutte peruuttamaan matkan sen vuoksi, että te tai läheinen kärsitte akuutista vakavasta sairaudesta, on loukkaantunut tai kuollut matkalle lähdön lähiaikana. Läheisellä tarkoitetaan puolisoa, avopuolisoa, sisaruksia tai lähisukulaisia ylenevässä tai alenevassa polvessa.

    Syy peruutukselle ei ole saanut olla tiedossa varauksentekohetkellä. Peruutussuoja ei kata peruuttamissuojan voimassaoloaikana mielenterveyden häiriöitä, masennusta, olemassa olevan sairauden akuuttia heikentymistä tai kroonista ahdistusta. Peruutussuoja ei kata raskauden tai synnytyksen aiheuttamaa sairautta, loukkaantumista tai muita seurannaisvaikutuksia. Peruutussuoja raukeaa, kun matka on alkanut.

    Peruutussuoja on voimassa vain, jos se on allekirjoitettu ensimmäisenä varauspäivänä ja maksusuoritus on tehty. Peruutussuojaa ei voida ottaa erikseen sen jälkeen, kun maksusuoritus on tehty.

    Peruutus tulee tehdä ennen lähtöä FlySmarter sähköpostilla (support@flysmarter.fi). FlySmarter toimiston ollessa kiinni tulee peruutus myös tehdä suoraan kuljettavalle taholle (esim. lentoyhtiö).

    Lääkärintodistukset, liput ja muut matkustusasiakirjat on oltava FlySmarter hallussa mahdollisimman pian ja viimeistään 10 päivän kuluttua peruutuspäivästä (FlySmarter /AOB Travel AB, Brädgårdsvägen 28, 236 32 HÖLLVIKEN). Lääkärintodistuksesta tulee käydä ilmi, että sairaus on akuutti, mikä sairaus on kysymyksessä, ja että matkaa ei voida toteuttaa. Lääkärintodistuksen tulee olla leimattu ja allekirjoitettu Ruotsissa työskentelevän lääkärin toimesta.

    Ryhmämatkalla ei ole korvausta vakuutetuille. Ryhmämatkalla tarkoitetaan yli 6 henkilöä tai useampaa kuin kahta perhettä, jotka matkustavat yhdessä.

    Peruutusturvan palkkioita ja valinnaisia tuotteita ei makseta takaisin. Takaisinmaksussa otetaan huomioon omavastuu, joka on 10% hinnasta, mutta kuitenkin vähintään 200 kruunua per henkilö.

    Palautusmaksu tehdään aina takaisin samalle pankki-, maksu- tai luottokortille, josta maksusuoritus FlySmarter tehtiin.

    Peruutussuoja ei kata kustannuksia, kun korvaus voidaan saada vakuutusyhtiöltä tai vastaavalta.

    Maksimihyvitys on 5000 EUR per henkilö per matka. Kuitenkin enintään 150 000 kruunua per perhe. Peruutussuojan palkkioita ei voida palauttaa missään olosuhteissa.

    Hanki lääkärintodistus »

  • 6. FlySmarter Takuu

    FlySmarter suosittelee teille matkustajana FlySmarter-takuun tilaamista, kun sitä tarjotaan.

    Takuu koskee vain reittilentoja.

    Takuu on voimassa vain, jos se on allekirjoitettu ensimmäisen varauksen yhteydessä ja maksu on suoritettu.

    Peruutus on tehtävä viimeistään kolme tuntia ennen lähtöaikaa.

    Peruutus on tehtävä välittömästi FlySmarter arkisin klo 10-16 sähköpostitse osoitteeseen support@flysmarter.fi tai suoraan lentoyhtiölle, jos FlySmarter on suljettu. Jos peruutus tapahtuu lentoyhtiölle, tulee teidän saada pätevä kirjallinen peruutusvahvistus lentoyhtiöltä, jotta FlySmarter-takuu on voimassa.

    FlySmarter-takuun palkkioita tai valinnaisia tuotteita ei hyvitetä. Mikäli maksu palautetaan, vähennetään 400 kruunun omavastuu per henkilö.

    Maksimihyvitys on 2000 EUR per henkilö per matka. Kuitenkin enintään 5000 EUR per perhe.

  • 7. Konkurssisuoja

    FlySmarter suosittelee teitä matkustajina ottamaan FlySmarter konkurssisuojan. Konkurssisuojaa voidaan käyttää, kun te matkustajina joudutte peruuttamaan matkan lentoyhtiön konkurssin vuoksi. FlySmarter konkurssisuojalla saatte lentoyhtiön joutuessa konkurssiin rahanne takaisin tai uuden samanarvoisen paluumatkan, jos olette jo aloittaneet matkanne alla olevien ehtojen mukaisesti. Konkurssisuoja on voimassa vain, jos se on allekirjoitettu ensimmäisenä varauspäivänä ja maksusuoritus on tehty. Konkurssisuojaa ei voida ottaa erikseen sen jälkeen, kun maksusuoritus on tehty. Konkurssisuojan palkkioita ei hyvitetä. 10% omavastuu, kuitenkin vähintään 500 kruunua per henkilö, vähennetään palautettavasta summasta. Palautusmaksu tehdään aina takaisin samalle pankki-, maksu- tai luottokortille, josta maksusuoritus FlySmarter tehtiin. Konkurssisuojaa ei kata kustannuksia, kun korvaus voidaan saada vakuutusyhtiöltä tai vastaavalta. Maksimihyvitys on 15 000 kruunua per henkilö per matka, kuitenkin enintään 50 000 kruunua per perhe. Suojaa ei sovelleta lentoyhtiöihin, jotka lippua varatessa ja maksettaessa ovat yritysjärjestelyssä, rekisteröityneet "Chapter 11" yhteydessä tai muuten maksukyvyttömiä tai konkurssikypsiä. Jos olet allekirjoittanut konkurssisuojan, mutta FlySmarter joutuu veloitetuksi korttireklamaation perusteella, konkurssisuojaoikeus siirtyy FlySmarter. Pakettimatkaa varatessa FlySmarter noudattaa Pakettimatkalakia. Pakettimatkan varaus käsittää matkatakuun. Ole hyvä ja lue lisää Ruotsin Kamarikollegion kotisivuilta. Pakettimatkalla teidät matkaajana on suojattu takuulla, eikä konkurssisuojamme ole silloin tarpeen.

  • 8. Matkustusasiakirjat

    On matkustajan vastuulla tarkistaa kaikki matkustusasiakirjat heti ne vastaanotettuanne. Tarkistakaa niistä välittömästi nimi, henkilöiden lukumäärä, lähtöajat, matkakohde, hinta jne. Ottakaa yhteys FlySmarter viipymättä, jos havaitsette tiedoissa virheitä. Myyntihenkilöstön antamien tärkeiden, suullisten matkaan liittyvien lupausten tulee olla vahvistettuina kirjallisesti.

  • 9. Passi ja viisumi

    On matkustajan vastuulla huolehtia voimassa olevasta passista ja tarvittaessa voimassa olevasta viisumista/maahantuloluvista kaikkiin matkan aikana vierailtaviin maihin sekä kauttakulkuviisumista/viisumista/maahantuloluvasta välilaskuilla. Erityissääntöjä voi olla alaikäiselle matkustajalle tai kanssamatkustajalle. Jos et ole varma viisumivaatimuksista, ota yhteyttä kyseisen maan suurlähetystöön/konsulaattiin.

  • 10. Rokotukset

    Tarkistakaa lääkäriltä tai rokotuskeskuksesta hyvissä ajoin ennen lähtöä, tarvitaanko matkallenne rokotuksia.

  • 11. Matkatavarat

    Tarkat matkatavaroita koskevat tiedot löytyvät lentoyhtiön omista säännöistä ja määräyksistä, jotka löytyvät lentoyhtiön omilta verkkosivuilta. Lentolipustasi käy ilmi check-in matkatavaroiden maksimipaino.

  • 12. Vakuutukset

    On matkustajan vastuulla varmistaa, että hänellä on vakuutus matkan aikana. Matkavakuutuksen voi varata FlySmarter kautta. Teemme yhteistyötä vakuutusyhtiöiden kanssa ja suosittelemme heidän vakuutusturvaansa.

  • 13. Sylilapset ja lapset

    Useimmat lentoyhtiöt tarjoavat lasten hintoja 2-11-vuotiaille lapsille. Sylilapsiksi (infant) lasketaan lapset, jotka eivät ole täyttäneet (ennen matkan loppumista) 2 vuotta. Sylilapset eivät saa omaa paikkaa, vaan istuvat aikuisen sylissä. Varmistakaa, että ilmoitatte lasten iät oikein varauksen yhteydessä. Jokaisen lentoyhtiön säännöt on tarkistettava, ja siksi on oltava hyvin varovainen, että lasten iät ovat oikein. Antakaa aina lasten iät matkan kotiinpaluun ajankohdan mukaisesti. Alle 16-vuotiaat lapset eivät saa matkustaa yksin. Me emme voi hoitaa järjestelyjä yksinmatkustavalle lapselle, vaan suosittelemme teitä tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä suoraan lentoyhtiöön matkan varaamiseksi.

  • 14. Lentokenttäverot

    Lentolipuista maksetut hinnat sisältävät lentokenttäverot ja -maksut. Joissakin maissa (muutamissa) pätevät paikalliset lentokenttämaksut, jotka matkailija maksaa suoraan paikan päällä maan ilmailuviranomaiselle.

  • 15. Lento

    FlySmarter myy meno-paluumatkoja, jos yhdensuuntaista lippua ei ole valittu. Ei voi jättää käyttämättä menomatkaa ja ajatella, että paluumatkan voi vielä käyttää. Lentoyhtiö peruuttaa paluumatkan, jos menomatkaa ei ole käytetty. Jos ette käytä menomatkaa (ns. "Noshow"), peruuntuu paluumatka automaattisesti. Tällöin ei ole mahdollista saada hyvitystä tai uudelleenjärjestelyä.

    Jos päätät varata useamman kohteen (multicity) kotisivuillamme, joissakin tapauksissa yhdistämme kaksi tai useamman yksittäisen matkan saman tai eri lentoyhtiöiden kanssa tarjotaksemme monen kohteen matkan. Tämä tarkoittaa sitä, että sinulla on kaksi tai useampia erillisiä lippuja ja jokaisessa lipussa on omat lentosääntönsä. Uudelleenjärjestely, aikataulun muutokset tai muut muutokset yhteen lennoista eivät vaikuta muihin lippuihin, ja muiden lentojen säännöt ovat edelleen voimassa. Jos esimerkiksi jokin lennoista vaihdetaan tai peruutetaan, toista lentoyhtiötä tai matkatoimistoa ei voi vaatia palauttamaan rahoja matkan loppuosasta ja tarjoamaan sinulle uutta matkasuunnitelma.

  • 16. Hotelli

    FlySmarter antaa asiakkailleen maksukuitin/varausnumeron, joka tulee ottaa mukaan hotelliin.

  • 17. Auto

    FlySmarter tekee yhteistyötä valittujen autovuokraamoiden kanssa. Nämä autovuokraamot vastaavat autoista. Joissakin maissa vaaditaan kansainvälinen ajokortti. Tarkistakaa mitkä säännöt ovat voimassa maassa, jossa aiotte vuokrata auton.

  • 18. Reklamaatio

    Jos olette tyytymättömiä johonkin seikkaan matkanne aikana, tulee teidän kertoa tästä heti matkan aikana, jotta asia voidaan ratkaista välittömästi. Jos ette ole saaneet apua matkan aikana ja olette edelleen tyytymättömiä, tulee reklamaatio lähettää kirjallisesti meille FlySmarter (FlySmarter / AOB Travel AB, Brädgårdsvägen 28, 236 32 HÖLLVIKEN).

  • 19. Pakettimatkat

    Pakettimatkaa varatessa FlySmarter noudattaa Pakettimatkalakia. Pakettimatkan varaus sisältää matkatakuun. Ole hyvä ja lue lisää Kamarikollegion kotisivulta. Teidät matkaajana on suojattu takuulla, eikä konkurssisuojamme ostaminen ole pakettimatkan yhteydessä tarpeen.

  • 20. Tekniset toimintahäiriöt

    FlySmarter pidättää itsellään oikeuden teknisiin häiriöihin ja virheellisiin hintoihin. Jonkin asian mennessä vikaan ota yhteyttä FlySmarter niin pian kuin mahdollista ratkaisun löytämiseksi.

  • 21. Muut tiedot

    Vastaatte itse lentoaikojenne tarkistamisesta säännöllisesti, sekä meno- että paluumatkoja koskien. Voitte aina tarkistaa varaustanne e-lipustanne löytyvän linkin kautta. Voitte luonnollisesti myös tarkistaa lentoajat suoraan lentoyhtiöltä. FlySmarter ei ole vastuussa lentoaikatauluja koskevista muutoksista tai peruutetuista lennoista ilmoittamisesta. Osoitteista http://mytripandmore.com ja http://www.tripcase.com/users/news löydätte aikataulunne (Voitte käyttää vain merkkejä A-Z ja 0-9).

    Suosittelemme että otatte aina yhteyttä lentoyhtiöön vähintään 72 tuntia ennen lähtöä "vahvistaaksenne" lippunne. Lähtöselvitysajat näkyvät kunkin lentoyhtiön kotisivulla. Suosittelemme, että saavutte paikalle hyvissä ajoin ennen lähtöä.

    FlySmarter ei voi ottaa vastuuta kustannuksista tai muista muutoksista, jotka liittyvät muutettuihin lähtöaikoihin, muuttuneisiin saapumisaikoihin, muutettuihin lippuehtoihin, ylivarauksiin, peruutettuihin lentoihin, viivästyksiin tai muihin tapahtumiin, jotka ovat FlySmarter valvonnan ulottumattomissa. Näihin asioihin ei FlySmarter voi vaikuttaa, eikä sen vuoksi voi ottaa niistä vastuuta. FlySmarter ei myöskään voida katsoa olevan vastuussa, jos matkakohteessa tai sen läheisyydessä tapahtuu ympäristökatastrofi, sotatoimenpiteitä, lakko tai muu interventiotapahtuma, joka estää matkan toteutumisen/jatkumisen. FlySmarter välittää vain lentoliput, eikä ole vastuussa aikataulujen muutoksista ja peruutuksista.

    Jos ette ole valinneet Palvelupakettiamme, mahdolliset aikataulumuutokset ratkaistaan suoraan kunkin lentoyhtiön kanssa.

    Tapauksissa, joissa lentoyhtiö sallii lennon peruuttamisen aikataulun muutoksen tai peruuntuneiden lentojen vuoksi, hyvitettävän lipun hinnasta vähennetään 395 kr käsittelymaksu per henkilö. Huomaa, että uudelleenjärjestelyn kuluja ja/tai valinnaisten tuotteiden kuluja ei palauteta.

    Löydätte tietoa matkan aterioista e-lipustanne. Huomaa, että jotkut lentoyhtiöt ilmoittavat "Aamiaisen", "Lounaan" tai "Illallisen" kuuluvaksi, vaikka ruoka on vain myytävänä lentokoneessa.

    FlySmarter ei vastaa kuluista, jotka koituvat lentokenttien välisistä kuljetuksista, matkatavarakuluista ja lähtöselvitysmaksuista, jotka eivät kuulu lipun hintaan.

    Me emme voi hoitaa järjestelyjä yksinmatkustavalle lapselle, vaan suosittelemme teitä ottamaan yhteyttä suoraan lentoyhtiöön matkan varaamiseksi.

    Lentoyhtiö tarjoaa ryhmähinnan vähintään 10 hengen ryhmälle. Jos teette useita varauksia ryhmälle on olemassa riski, että lentoyhtiö peruuttaa kaikki matkustajat. Olkaa hyvä ja ottakaa meihin yhteyttä ryhmämatkanne varauksen yhteydessä.

  • 22. Yksityisyyden suoja (GDPR)

    Yhteystietosi FlySmarter kanssa saatamme nähdä ja käsitellä henkilökohtaisia ​​tietojasi. Lisätietoja henkilötietojemme käsittelystä on tietosuojakäytäntömme. Klikkaa tästä.

  • 23. Vastuu matkan toteuttamisesta

    FlySmarter / AOB Travel AB toimii lentolippujen välittäjänä lentoyhtiöiden puolesta. Tämä tarkoittaa sitä, että FlySmarter ei myy lentolipuja omissa nimissään, vaan että lentoyhtiö myy lentolipun FlySmarter kautta. FlySmarter ei siksi ole vastuussa asiakkaille, jos lentoyhtiö joutuu konkurssiin, järjestelee lentoja, muuttaa aikatauluja, vahingoittaa tai kadottaa matkatavaroita tai muutoin ei toimi kuljetuksen toteuttamista koskevan sopimuksen mukaisesti. Näissä tapauksissa asiakkaan tulee suunnata vaateet suoraan lentoyhtiölle.

    FlySmarter on myös hotellien, autonvuokrauksen ja muiden järjestelyjen välittäjä. FlySmarter ei siksi ole vastuussa asiakkaalle hotellimajoitukseen tai autonvuokraukseen liittyvissä ongelmissa. Tällaiset ongelmat ovat kunkin hotellin tai autovuokraamon vastuulla. Siksi kaikki vaateet näistä on osoitettava suoraan hotelliin tai autovuokraamoon. FlySmarter tarjoaa palveluja yksityisille matkustajille.